Migdały pomocne w zaparciach

Nie od dziś wiadomo, że na częstotliwość wypróżnień ma wpływ dieta. Jednym z produktów spożywczych, które sprzyjają redukcji zaparć są migdały. W jednym z badań publikowanych na łamach prestiżowego czasopisma The American Journal of ClinicalNutrition czytamy, iż osoby, które spożywały całe migdały miały o 1,5 więcej wypróżnień na tydzień, w porównaniu z tymi, którzy migdałów nie spożywali. Ilość migdałów rekomendowana do spożycia to około 50 g dziennie. Ważne jest też to, by były to migdały całe, a nie zmielone. Pozytywne objawy pojawiają się już po 4 tygodniach. Ciekawy jest mechanizm działania migdałów. Otóż osoby spożywające dziennie garść migdałów, miały większą produkcję maślanu sodu w jelitach, substancji, która od dawna uważana jest za niezwykle prozdrowotną dla naszych jelit. Działa ona bardzo korzystnie na metabolizm bakterii jelitowych. A ponadto wpływa ona na właściwe wchłanianie substancji odżywczych w jelitach i wspomaga system odpornościowy. Zatem rekomendacja jest prosta: zjadaj garść migdałów dziennie. Jeżeli chodzi o zaparcia i podobny do migdałów mechanizm działania, to warto pamiętać o błonniku. W CZOG zalecamy w przypadku zaparć Regulobon, w skład którego wchodzi błonnik z babki jajowatej, otrębów owsianych oraz inulina. Regulobon w przypadku zaparć stosuje się łącznie z kroplami Gastrobonisol. Aby uregulować pracę jelit zazwyczaj wystarczy terapia trwająca od 3 do 5 tygodni, czyli podobnie jak w przypadku spożywania migdałów.

Zioła na prostatę

Przerost prostaty, jak mówią statystyki medyczne, czeka prawie każdego mężczyznę. U jednego dojdzie do tego wcześniej a u drugiego później. Zioła mogą znakomicie poradzić sobie z opóźnieniem tego procesu, bądź też złagodzić dolegliwości. Najlepsze

Czytaj wiecej »

Zioła na zapalenie zatok

Jeżeli zachorujemy na katar, który po kilku dniach ustąpi to możemy przypuszczać, że mamy dobrą odporność na infekcje. Ale jeżeli jego skutkiem będzie zapalenie zatok, to będzie to świadczyć o tym,

Czytaj wiecej »

Styl życia a bóle miesiączkowe

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) dotyka w mniejszym lub większym stopniu wiele kobiet. Nie jest to choroba, zatem stosowanie leków w jej przypadku budzi kontrowersje. Okazuje się, że działania niefarmakologiczne mogą również spowodować

Czytaj wiecej »

Zalety diety w leczeniu onkologicznym

Polscy naukowcy opracowali dietę, która zmniejsza ryzyko raka aż o 60%. Dieta oparta na owocach, warzywach, sokach i produktach mlecznych zmniejsza ryzyko raka piersi u kobiet i raka płuc u mężczyzn aż o 60%

Czytaj wiecej »