REGULAMIN ZAKUPÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM BONIMED
Sklep BONIMED, dostępny pod adresem www.bonimed.pl, prowadzony jest przez firmę:
Laboratorium Medycyny Naturalnej BONIMED – Krzysztof Błecha, 34–300 Żywiec, ul. Stawowa 23, NIP 553–000-04–30.
WARUNKI OGÓLNE
- Sklep Bonimed prowadzi całodobową sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci internetowej przez stronę www.bonimed.pl.
- Zakupów w sklepie mogą dokonywać wyłącznie osoby pełnoletnie.
- Producentem produktów oferowanych w Sklepie BONIMED jest Laboratorium Medycyny Naturalnej BONIMED Krzysztof Błecha. Produkty są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały wprowadzone na rynek zgodnie z obowiązującym prawem.
- Ceny podane w Sklepie BONIMED są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Na każdy sprzedany towar wystawiany jest paragon lub faktura VAT (do wyboru w opcjach sklepu).
- Zamówione produkty dostarczane są na terenie kraju i zagranicę za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie przez Zamawiającego formularza zamówienia, udostępnionego przez firmę na stronie sklepu internetowego.
- Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówienia nie będą rozpatrywane.
- Zakupione towary są dostarczane pod adres wskazany w formularzu zamówień.
- Wysyłka zamówionych produktów następuje najpóźniej do dwóch dni roboczych, licząc od dnia następnego od złożenia zamówienia.
- Termin dostawy paczki z zamówionymi produktami zależny jest od Poczty Polskiej S.A. Standardowy termin wynosi do 7 dni roboczych. Firma Bonimed nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane działaniem Poczty Polskiej.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia przez firmę BONIMED, firma zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia – o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.
PŁATNOŚCI
- Po złożeniu zamówienia w Sklepie BONIMED kupujący zobowiązany jest do zapłaty za zamówione produkty („zamówienie z obowiązkiem zapłaty”).
- Przyjmowane są następujące formy płatności:
- przy odbiorze przesyłki – zapłata pracownikowi Poczty Polskiej S.A. (płatność za pobraniem) – usługa dostępna wyłącznie na terenie Polski,
- płatność za pomocą systemu PayPal (płatność kartą kredytową), – zgodnie z zasadami systemu obsługującego serwis PayPal,
- W przypadku płatności zagraniczną kartą kredytową, kwota do zapłaty może się nieznacznie różnić od umieszczonej na bonimed.pl/sklep/, co wynika z przelicznika kursu walut.
- Przelewy24 (PayPro).
- W przypadku dokonania płatności w systemach PayPal i Przelewy24 wysyłka zamówionych produktów nastąpi po wpłynięciu opłaty za zamówienie.
- Złożone zamówienie z formą płatności PayPal i Przelewy24 nie zapłacone w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia jest po upływie tego terminu anulowane.
- Przy zamówieniu produktów o wartości poniżej 200 zł koszt wysyłki pokrywa kupujący. Przy zamówieniu powyżej 200 zł koszt wysyłki pokrywa sprzedający – dotyczy tylko przesyłek krajowych.
- Wysokość opłat za przesyłki zagraniczne wynosi 74,00 przy dowolnej wielkości zamówienia. Koszt opłat za przesyłkę krajową – zgodny z poniższą tabelą:
Wartość zamówienia | Koszt opłaty za przesyłkę |
do 50,00 zł | 15,00 zł |
od 51,00 do 100,00 zł | 13,00 zł |
od 101,00 do 200,00 zł | 10,00 zł |
od 201,00 zł | 0,00 zł |
Tabela opłat za przesyłki krajowe
ODSTĄPIENIE OD UMOWY (ZWROTY ZAKUPIONEGO PRODUKTU)
- Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zakupu, tj. zwrot zakupionego towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki, z zastrzeżeniem pkt 20.
- Klient odstępujący od umowy może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na formularzu, który stanowi załącznik do niniejszego regulaminu bądź złożyć jakiekolwiek inne, jednoznaczne oświadczenie, w którym informuje o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy.
- Odstąpienie od umowy nie obowiązuje, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami zewnętrznymi, powstałymi w trakcie przesyłki. Dlatego zawsze przed odebraniem przesyłki od listonosza należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Wówczas należy postępować zgodnie z pkt. 26.
- Odstąpienie od umowy i zwrot produktów żywnościowych, suplementów diety oraz kosmetyków w trybie określonym w pkt. 18 nie przysługuje po otwarciu opakowania produktu.
- Zwracany przez kupującego w trybie określonym w pkt. 18 produkt powinien być dostarczony (odesłany) do Firmy BONIMED w stanie niezmienionym wraz z dowodem zakupu (paragonem/fakturą), w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Koszty zwrotu zakupionego towaru w przypadku odstąpienia od umowy ponosi kupujący.
- Zwroty należy wysyłać na adres: Laboratorium Medycyny Naturalnej BONIMED, 34–300 Żywiec, ul. Stawowa 23.
- Paczki ze zwrotami wysłane do firmy nie mogą mieć charakteru pobraniowego. Zwrot należności za zwrócony produkt wraz kosztami przesyłki poniesionymi przy zakupie, nastąpi w terminie 14 dni od daty otrzymania zwrotu na wskazane przez kupującego konto bankowe.
REKLAMACJE ZAKUPIONEGO PRODUKTU
- Jeżeli doręczana przesyłka jest wyraźnie uszkodzona (widać ślady zalania, paczka jest mocno pognieciona, itp.) paczki nie należy przyjmować. Zostanie ona zwrócona do BONIMED w celu wyjaśnienia sprawy oraz ponownego przekazania Państwu zamówionych produktów.
- W przypadku niezgodności otrzymanego towaru z umową, (np. niezgodności ilościowych lub przedmiotowych lub też wad jakościowych produktów) należy w pierwszej kolejności kontaktować się bezpośrednio z Firmą BONIMED telefonicznie pod numerem telefonu 33 86156 20 lub mailowo bonimed@bb.onet.pl.
- W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności należy odesłać na adres: Laboratorium Medycyny Naturalnej BONIMED 34–300Żywiec, ul. Stawowa 23.
- Firma BONIMED ustosunkuje się do żądań Klienta w terminie 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia niezgodności towaru z umową. Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się dzień dostarczenia reklamowanego produktu do Firmy BONIMED.
- Jeżeli w ciągu 7 dni Firma BONIMED nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznała żądania za uzasadnione. W tym przypadku Klient otrzyma pełnowartościowy produkt, a koszty jego dostawy ponosi Firma BONIMED, a w razie konieczności odesłania zakupionego towaru (po uzgodnieniu z Firmą BONIMED) klientowi zostaje zwrócony koszt przesyłki.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych gromadzonych w związku z działalnością sklepu internetowego oraz działań marketingowych jest Laboratorium Medycyny Naturalnej BONIMED Krzysztof Błecha, z siedzibą w Żywcu 34–300, przy ul. Stawowej 23, tel. 33 861 56 20, bonimed.pl, e‑mail: bonimed@bb.onet.pl, zwany dalej BONIMED.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych przez BONIMED jest zgoda osoby, której dane dotyczą.
- Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy z osobą, która jest stroną tej umowy (umowa kupna sprzedaży zawierana pomiędzy klientem a BONIMED), jak również przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 ppkt a, b i c rozporządzenia PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Dane osobowe mogą być przetwarzane również w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów BONIMED, w tym także do celów prowadzenia działań marketingowych.
- Dane osobowe przetwarzane są przez okres niezbędny do osiągnięcia celów, dla których zostały zebrane, tj.: do zakończenia okresu zrealizowania zawartej umowy kupna/sprzedaży, w przypadku zakupów dokonywanych bez rejestracji lub drogą telefoniczną – nie dłużej niż przez 3 miesiące od dnia złożenia zamówienia lub do czasu cofnięcia zgody przez osobę, która ją wyraziła, w przypadku dokonania zakupów z rejestracją.
- Dane osobowe przetwarzane są przez okres wskazany w pkt. 5, chyba że obowiązek dłuższego okresu ich przechowywania został określony we właściwych przepisach prawnych.
- Zgodnie z obowiązującym prawem gromadzone dane osobowe BONIMED może udostępniać podmiotom przetwarzającym je na zlecenie BONIMED (np. firmom kurierskim, Poczcie Polskiej, podmiotom wspierającym w świadczeniu usług drogą elektroniczną, firmom świadczącym usługi serwisowe i wspierające działalność strony bonimed.pl, jak również podmiotom, które zapewniają usługi płatnicze), a także innym podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych, na podstawie obowiązującego prawa, w tym organom kontrolnym.
- Osobom, których dane zostały zebrane przysługuje:
- prawo dostępu do treści danych,
- prawo żądania od BONIMED sprostowania,
- żądanie usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
39. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zrealizowania celów o których mowa w pkt. 33 i 34.\
40. Dane osobowe nie podlegają profilowaniu.
41. BONIMED nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Załącznik do regulaminu – oświadczenie o odstąpieniu od umowy – pdf
Przed dokonaniem zwrotu prosimy o kontakt telefoniczny pod numer +48 33 861 56 20.