Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Osteoporoza

Osteoporoza jest chorobą kości, w której zmniejsza się masa kostna a przez to zwiększa się skłonność do złamań.

Osteoporoza jest chorobą kości, w której zmniejsza się masa kostna a przez to zwiększa się skłonność do złamań. Częściej dotyka osoby szczupłe, zwłaszcza kobiety. Postęp choroby szczególnie nasila się w okresie klimakterium.
Te informacje są powszechnie znane. Należy jednak pamiętać o tym, że pewne stany chorobowe mogą przyspieszyć powstawanie osteoporozy. Należą do nich:
– RZS,
– Nadczynność tarczycy i przytarczyc,
– Zaburzenia miesi1czkowania u kobiet,
– Choroby przewodu pokarmowego,
– Złe wchłanianie witaminy D, wapnia, białka,
– Długotrwałe unieruchomienie,
– Choroby nerek,
– Cukrzyca,
– Stany po przeszczepach narządów.

Jak ustrzec się przed osteoporozą?
Profilaktykę powinniśmy zacząć już w dzieciństwie, kiedy “buduje” się masa kostna. Tą profilaktyką jest aktywność fizyczna – jest to najważniejszy, najbardziej skuteczny sposób zapobiegania osteoporozie. Ważną rzeczą jest odpowiednia ilość spożywanego wapnia. Dobrym jego źródłem są jogurty, migdały i soja. Dużo wapnia jest w serach żółtych a także w sardynkach. Zdecydowanie najwięcej wapnia zawierają nasiona maku.
Istotnym elementem profilaktyki osteoporozy jest przebywanie na słońcu, a w okresie zimowym zażywanie witaminy D3 . Obecne wytyczne zalecają dawkę (800-1000 jednostek/dzień) choć niektórzy lekarze zalecają większe dawki). Najlepiej gdy łączy się tą witaminę z preparatami wapnia.
Przy spożywaniu wapnia ważne jest również ile łącznie z nim spożywamy fosforanów. Ilość wapnia w diecie powinna być większa niż ilość fosforu. Jeżeli jest inaczej to wapń się źle przyswaja. (Uwaga: duże ilości fosforanów są w coca-coli i pepsi). Aby zapobiec osteoporozie powinniśmy zadbać również o prawidłowy stan włókien kolagenowych w kościach – stanowią one “rusztowanie” kości i z wiekiem ulegają osłabieniu – co oczywiście ułatwia złamania.
Działań naprawczych wobec włókien kolagenowych dokonuje krzem. Zwłaszcza jeżeli jest pozyskiwany z naturalnych źródeł takich jak zioła. W Centrum Ziołolecznictwa Ojca Grzegorza polecamy pacjentom picie odwaru z mieszanki ziołowej OrganicKrzem, która zawiera w swym składzie ziele skrzypu, owoc róży, ziele pokrzywy oraz ziele rdestu ptasiego. Skutecznie wzmacnia ona kości, gdyż jest bardzo bogata w krzem.
Jako, że najbardziej zagrożone złamaniem osteoporotycznym są kobiety w menopauzie i po menopauzie korzystne wg wielu autorów jest zażywanie preparatów ziołowych o działaniu estrogenopodobnym w tym okresie.
Poza łagodzeniem przykrych objawów menopauzy zwalniają one proces osteoporozy. Takim preparatem jest np. Klimaktobon. Kończąc przypominamy powiedzenie słynnego profesora Wiktora Degi :”ruch zastąpi wiele leków, ale żaden lek nie zastąpi ruchu“.

ROK 2022

Styczeń 2022 KAMERUN, Nguelemendouka. Siostra Goretti Bober ze szkoły św. Teresy w Nguelemendouka, w liście do lek.med. Krzysztofa Błechy, dziękuje za dar w postaci preparatu Antybiobon. Siostra, w liście do Bonimedu pisze, że wiele dzieci ze szkoły, którym podawano Antybiobon, odzyskało radość życia.

Czytaj wiecej »

Anginbon – niezbędnik damskiej torebki.

Jak powszechnie wiadomo, w damskiej torebce można znaleźć bardzo różne rzeczy. Niektórzytwierdzą, że jest tam wszystko, ale jest jedna rzecz, która musi znaleźć się tam bezwzględnie. Jestmała, ładnie wygląda, ładnie pachnie, charakterystycznie smakuje i przyda

Czytaj wiecej »

Spokojny sen u dziecka – marzenie rodziców.

Jak powszechnie wiadomo, dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość, która często połączona jestz dużą aktywnością. Wystarczy spuścić malucha z oczu na przysłowiową chwilę, a efekty mogą byćprzerażające: pomalowane ściany, podłoga w okruchach, potargane dokumenty zostawione nastoliku, opróżnione półki

Czytaj wiecej »

Dieta i wysiłek fizyczny – najważniejsze w cukrzycy.

Rola diety i wysiłku fizycznego w leczeniu i profilaktyce cukrzycy jest kluczowa. Wysiłek fizyczny powoduje: Redukcję poziomu glukozy we krwi poprzez:– zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę,– zwiększenie spalania glukozy w czasie wysiłku, przyspieszenie przemiany materii. 2.

Czytaj wiecej »