Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Profilaktyka osteoporozy

Celem profilaktyki w osteoporozie jest zmniejszenie ryzyka złamania kości. Możemy to osiągnąć poprzez: 1. #Aktywność fizyczną – bez wątpienia jest ona najistotniejszym elementem profilaktyki osteoporozy. Ważne, aby aktywność ta powodowała tzw. obciążenie osiowe kości. Obciążenie osiowe występuje w czasie chodzenia, biegania, skakania, tańca.

Celem profilaktyki w osteoporozie jest zmniejszenie ryzyka złamania kości. Możemy to osiągnąć poprzez: 1. #Aktywność fizyczną – bez wątpienia jest ona najistotniejszym elementem profilaktyki osteoporozy. Ważne, aby aktywność ta powodowała tzw. obciążenie osiowe kości. Obciążenie osiowe występuje w czasie chodzenia, biegania, skakania, tańca. Inne ćwiczenia, np. pływanie, ćwiczenia gimnastyczne, mają również znaczenie, gdyż przywracają równowagę w napięciu mięśni i poprawiają ogólną kondycję. Metody ćwiczeń, jakie można wykorzystać w odzyskaniu równowagi napięcia mięśniowego, to rozciąganie (stretching), poizometryczna relaksacja mięśni czy pillates. Jednak ćwiczenia te nie zastąpią obciążeń osiowych. Poza ćwiczeniami siłowymi ważną rolę w profilaktyce złamań odgrywają ćwiczenia koordynacji ruchowej i równowagi. Polegają one najczęściej na wykonywaniu złożonych ruchów dokładnie, szybko i w zmiennych warunkach. W rehabilitacji wykorzystuje się do tego często ćwiczenia z medycyny chińskiej. Istotne znaczenie w profilaktyce następstw osteoporozy odgrywają ćwiczenia oddechowe. W przypadku, kiedy u osób z zaawansowaną osteoporozą pojawiają się deformacje kręgosłupa piersiowego, ćwiczenia te mogą utrzymać w prawidłowym stanie wydolność oddechową chorego. Czasami trzeba chorego skłonić do korzystania z ochraniaczy na biodra, które zmniejszają w razie upadku prawdopodobieństwo najgorszego powikłania osteoporozy – złamania szyjki kości udowej. 2. #Ćwiczenia prawidłowych upadków. W leczeniu chorych w podeszłym wieku należy kierować się zasadą; „Jeżeli chory upadł raz upadnie kolejny raz”. Nauka prawidłowych upadków może okazać się kluczowa dla eliminacji złamań– zwłaszcza wspomnianych powyżej złamań kości szyjki udowej (najbezpieczniejsze są upadki na pośladki). 3. #Poprawę funkcji narządu wzroku i funkcji umysłowych oraz prawidłowego działania układu krążenia – używa się do tego celu zarówno leków jak i suplementów diety. Można zastosować, np. Memobon 1 x dziennie 1 kapsułka lub Oculobon 2 x dziennie 1 kapsułka. Należy rozważyć odstawienie leków zmniejszających sprawność psychofizyczną, np. długo działających leków uspokajających i nasennych. Bezpieczniej będzie przejść na krótko działające preparaty ziołowe, np. Nerwobon lub Nerwobonisol.

Naturalne sposoby na grzybicę skóry.

Grzybica skóry najczęściej pojawia się w fałdach zgięciowych na skórze, np. w pachwinach, pod pachami oraz pod piersiami (u kobiet). Częściej występuje u osób otyłych, zwłaszcza gdy chorują oni na cukrzycę. Przybiera ona wówczas formę tzw. wyprzeń lub wysypek. Mają one najczęściej kolor

Czytaj wiecej »

Owoc borówki dobry nie tylko na oczy.

To, że ekstrakt z owoców borówki działa ozdrowieńczo na oczy, jest znaną prawdą, ale z czasem nauka przyniosła nam kolejne informacje o jego prozdrowotnych własnościach. Okazało się, że borówka nadaje się znakomicie dla osób z zaburzeniami pamięci, wspomaga

Czytaj wiecej »