Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Zalety yerba mate

 

Niektórzy piją yerba mate dlatego, że stanowi to dla nich ciekawy rytuał, który przywieźli np. z podróży po Ameryce Południowej. Inni doceniają fakt, że stanowi ona zdrowszy zamiennik kawy. Jeszcze inni cenią sobie ciekawy, niebanalny smak tego napoju. Yerbę warto pić również dlatego, że jest ona bardzo zdrowa i bogata w korzystne dla organizmu składniki.

 

 

 

 

Co siedzi w yerba mate?

Yerba mate, czyli napar z liści wiecznie zielonego ostrokrzewu paragwajskiego, szczególnie popularny jest w Paragwaju, Brazylii, Urugwaju i Argentynie. Już tysiąc lat temu lekarze mówili, że trudno jest znaleźć roślinę, która miałaby więcej minerałów i witamin. Dzisiaj liczne badania potwierdzają, że mieli oni rację, ponieważ mate zawiera szereg polifenoli, czyli antyoksydantów, chroniących DNA, spowalniających procesy starzenia i chroniących przed komórkami rakowymi. Oprócz tego zawierają kofeinę która pobudza organizm i może wspomagać lepszą sprawność umysłową i fizyczną, a także korzystnie działa a naszą figurę. Dzięki niej dużo łatwiej jest schudnąć.

Yerba mate to także bogactwo witamin: z grupy B, ważnych dla funkcjonowania układu nerwowego, witaminy C, A, E, H, oraz kwasu pantotenowego. Zawiera też kluczowe dla zdrowia minerały – magnez, żelazo, wapń i potas, które wpływają na poziom energii i nastrój człowieka, a także krzem, siarkę , mangan i cynk, które decydują między innymi o wyglądzie naszej skóry, włosów i paznokci, oraz wpływają na szereg funkcji całego organizmu. Podczas gdy kawa pobudza, ale wypłukuje przy tym minerały, yerba mate dodaje energii i jednocześnie dba o zachowanie właściwego poziomu minerałów. W zależności jaki cel chcesz zdrowotny osiągnąć pijąc yerba mate, taki jej rodzaj powinieneś wybrać. Sklepy internetowe dają tę możliwość dokładnego zapoznania się z produktem – jego opisem. Przykładem może byćhttps://www.herbatkowo.com.pl, gdzie pracują przede wszystkim pasjonaci yerba. Warto więc w tak ważnej sprawie skonsultować się ze specjalistą.

Co dobrego może przynieść regularne picie mate?

Osoby, które piją mate regularnie i stanowi to ich codzienny rytuał, mogą zauważyć po pewnym czasie, że poprawiła im się przemiana materii i sposób trawienia w ogóle. Niektóre badania wykazują, że mate chroni osoby spożywające dużo tłuszczów przed otyłością, a nawet pozwala zrzucić zbędne kilogramy.

Oprócz tego, u osób pijących mate zauważono niższy poziom złego cholesterolu, lepszy stan wątroby, układu moczowego i mniejszą ilość toksyn w organizmie.

Obecnie naukowcy próbują też potwierdzić, że mate zapobiega rakowi jelit, a nawet jest w stanie zniszczyć już istniejące komórki rakowe. 
Wszystkie powyższe dowody chyba wystarczająco zachęcają do spróbowania tego niezwykłego napoju. A osobom, które nie mogą przemóc się do jego smaku, podpowiadamy, że z czasem można się do niego przyzwyczaić, tak jak do picia innych popularnych napojów.

ROK 2022

Styczeń 2022 KAMERUN, Nguelemendouka. Siostra Goretti Bober ze szkoły św. Teresy w Nguelemendouka, w liście do lek.med. Krzysztofa Błechy, dziękuje za dar w postaci preparatu Antybiobon. Siostra, w liście do Bonimedu pisze, że wiele dzieci ze szkoły, którym podawano Antybiobon, odzyskało radość życia.

Czytaj wiecej »

Anginbon – niezbędnik damskiej torebki.

Jak powszechnie wiadomo, w damskiej torebce można znaleźć bardzo różne rzeczy. Niektórzytwierdzą, że jest tam wszystko, ale jest jedna rzecz, która musi znaleźć się tam bezwzględnie. Jestmała, ładnie wygląda, ładnie pachnie, charakterystycznie smakuje i przyda

Czytaj wiecej »

Spokojny sen u dziecka – marzenie rodziców.

Jak powszechnie wiadomo, dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość, która często połączona jestz dużą aktywnością. Wystarczy spuścić malucha z oczu na przysłowiową chwilę, a efekty mogą byćprzerażające: pomalowane ściany, podłoga w okruchach, potargane dokumenty zostawione nastoliku, opróżnione półki

Czytaj wiecej »

Dieta i wysiłek fizyczny – najważniejsze w cukrzycy.

Rola diety i wysiłku fizycznego w leczeniu i profilaktyce cukrzycy jest kluczowa. Wysiłek fizyczny powoduje: Redukcję poziomu glukozy we krwi poprzez:– zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę,– zwiększenie spalania glukozy w czasie wysiłku, przyspieszenie przemiany materii. 2.

Czytaj wiecej »