Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Stres napędza depresję

Zwiększenie się tempa życia i oczekiwania, jakie stawia nam współczesny świat, przyczyniają się do rozwoju depresji. Nie bez znaczenia dla jej rozwoju jest także zaburzenie rytmu dobowego, a zwłaszcza to, że coraz więcej pracujemy kosztem odpoczynku. W 2012 r. środowiska medyczne obiegła niepokojąca wieść, że Polacy pracują najdłużej w ciągu dnia ze wszystkich nacji w UE.

Zwiększenie się tempa życia i oczekiwania, jakie stawia nam współczesny świat, przyczyniają się do rozwoju depresji. Nie bez znaczenia dla jej rozwoju jest także zaburzenie rytmu dobowego, a zwłaszcza to, że coraz więcej pracujemy kosztem odpoczynku. W 2012 r. środowiska medyczne obiegła niepokojąca wieść, że Polacy pracują najdłużej w ciągu dnia ze wszystkich nacji w UE. Z badań naukowców wynika, że optymalny czas pracy wynosi 7-8 godzin na dobę. Osoby pracujące 11 godzin mają 2,5 razy większe niebezpieczeństwo wystąpienia depresji, co więcej osoby przekraczające 11 godzin pracy na dobę przestają rozumieć wartość finansową pracy. Niezwykle ważnym czynnikiem sprzyjającym depresji jest brak snu. Jeżeli ktoś śpi 5 lub mniej godzin na dobę ryzyko depresji wrasta 7-krotnie. Należy pamiętać, że osoby śpiące mało i chodzące spać późno w nocy, mają skłonność do jedzenia dużej ilości tłustych pokarmów. W jednym z eksperymentów skrócono ilość snu o 90 minut, efektem tego było zwiększenie codziennego spożycia kalorii o 549 kcal. Naukowcy poszli dalej i zbadali mózg osób śpiących zbyt krótko używając funkcjonalnego rezonansu magnetycznego. Z badania tego wynikało, że wzrasta u nich apetyt na tłuste, wysokokaloryczne potrawy. Są one oczywiście bogate w izomery trans kwasów tłuszczowych, które to również sprzyjają rozwojowi depresji.

Należy zatem pamiętać, że jednym z elementów zapobiegania depresji jest próba złagodzenia stresu życia codziennego oraz poprawa higieny snu. Do jednego i drugiego działania znakomicie nadają się zioła. Osobom żyjącym w permanentnym stresie możemy polecić przyjmowanie od 1 do 3 kaps. preparatu Nerwobon lub kropli Nerwobonisol. Gdy mamy problemy z zaburzeniami nastroju natury depresyjnej, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, namawiamy do przyjmowania preparatu Depribon 1 x dz. 1 kaps., okresowo można zwiększyć do 2 kaps. dziennie. Zima i przedwiośnie często prowokują pojawianie się senności i obniżenie ciśnienia. Nazywamy ten stan meteopatią. Pacjenci walcząc z tym uczuciem wypijają dużą ilość kawy lub używają często niebezpiecznych napojów energetycznych, a wystarczy zastosować 1-2 kapsułki preparatu Activbon z guaraną i żeń-szeniem, który z pewnością pobudzi nas do życia.

Naturalne sposoby na grzybicę skóry.

Grzybica skóry najczęściej pojawia się w fałdach zgięciowych na skórze, np. w pachwinach, pod pachami oraz pod piersiami (u kobiet). Częściej występuje u osób otyłych, zwłaszcza gdy chorują oni na cukrzycę. Przybiera ona wówczas formę tzw. wyprzeń lub wysypek. Mają one najczęściej kolor

Czytaj wiecej »

Owoc borówki dobry nie tylko na oczy.

To, że ekstrakt z owoców borówki działa ozdrowieńczo na oczy, jest znaną prawdą, ale z czasem nauka przyniosła nam kolejne informacje o jego prozdrowotnych własnościach. Okazało się, że borówka nadaje się znakomicie dla osób z zaburzeniami pamięci, wspomaga

Czytaj wiecej »