Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Stres napędza depresję

Zwiększenie się tempa życia i oczekiwania, jakie stawia nam współczesny świat, przyczyniają się do rozwoju depresji. Nie bez znaczenia dla jej rozwoju jest także zaburzenie rytmu dobowego, a zwłaszcza to, że coraz więcej pracujemy kosztem odpoczynku. W 2012 r. środowiska medyczne obiegła niepokojąca wieść, że Polacy pracują najdłużej w ciągu dnia ze wszystkich nacji w UE.

Zwiększenie się tempa życia i oczekiwania, jakie stawia nam współczesny świat, przyczyniają się do rozwoju depresji. Nie bez znaczenia dla jej rozwoju jest także zaburzenie rytmu dobowego, a zwłaszcza to, że coraz więcej pracujemy kosztem odpoczynku. W 2012 r. środowiska medyczne obiegła niepokojąca wieść, że Polacy pracują najdłużej w ciągu dnia ze wszystkich nacji w UE. Z badań naukowców wynika, że optymalny czas pracy wynosi 7-8 godzin na dobę. Osoby pracujące 11 godzin mają 2,5 razy większe niebezpieczeństwo wystąpienia depresji, co więcej osoby przekraczające 11 godzin pracy na dobę przestają rozumieć wartość finansową pracy. Niezwykle ważnym czynnikiem sprzyjającym depresji jest brak snu. Jeżeli ktoś śpi 5 lub mniej godzin na dobę ryzyko depresji wrasta 7-krotnie. Należy pamiętać, że osoby śpiące mało i chodzące spać późno w nocy, mają skłonność do jedzenia dużej ilości tłustych pokarmów. W jednym z eksperymentów skrócono ilość snu o 90 minut, efektem tego było zwiększenie codziennego spożycia kalorii o 549 kcal. Naukowcy poszli dalej i zbadali mózg osób śpiących zbyt krótko używając funkcjonalnego rezonansu magnetycznego. Z badania tego wynikało, że wzrasta u nich apetyt na tłuste, wysokokaloryczne potrawy. Są one oczywiście bogate w izomery trans kwasów tłuszczowych, które to również sprzyjają rozwojowi depresji.

Należy zatem pamiętać, że jednym z elementów zapobiegania depresji jest próba złagodzenia stresu życia codziennego oraz poprawa higieny snu. Do jednego i drugiego działania znakomicie nadają się zioła. Osobom żyjącym w permanentnym stresie możemy polecić przyjmowanie od 1 do 3 kaps. preparatu Nerwobon lub kropli Nerwobonisol. Gdy mamy problemy z zaburzeniami nastroju natury depresyjnej, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, namawiamy do przyjmowania preparatu Depribon 1 x dz. 1 kaps., okresowo można zwiększyć do 2 kaps. dziennie. Zima i przedwiośnie często prowokują pojawianie się senności i obniżenie ciśnienia. Nazywamy ten stan meteopatią. Pacjenci walcząc z tym uczuciem wypijają dużą ilość kawy lub używają często niebezpiecznych napojów energetycznych, a wystarczy zastosować 1-2 kapsułki preparatu Activbon z guaraną i żeń-szeniem, który z pewnością pobudzi nas do życia.

ROK 2022

Styczeń 2022 KAMERUN, Nguelemendouka. Siostra Goretti Bober ze szkoły św. Teresy w Nguelemendouka, w liście do lek.med. Krzysztofa Błechy, dziękuje za dar w postaci preparatu Antybiobon. Siostra, w liście do Bonimedu pisze, że wiele dzieci ze szkoły, którym podawano Antybiobon, odzyskało radość życia.

Czytaj wiecej »

Anginbon – niezbędnik damskiej torebki.

Jak powszechnie wiadomo, w damskiej torebce można znaleźć bardzo różne rzeczy. Niektórzytwierdzą, że jest tam wszystko, ale jest jedna rzecz, która musi znaleźć się tam bezwzględnie. Jestmała, ładnie wygląda, ładnie pachnie, charakterystycznie smakuje i przyda

Czytaj wiecej »

Spokojny sen u dziecka – marzenie rodziców.

Jak powszechnie wiadomo, dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość, która często połączona jestz dużą aktywnością. Wystarczy spuścić malucha z oczu na przysłowiową chwilę, a efekty mogą byćprzerażające: pomalowane ściany, podłoga w okruchach, potargane dokumenty zostawione nastoliku, opróżnione półki

Czytaj wiecej »

Dieta i wysiłek fizyczny – najważniejsze w cukrzycy.

Rola diety i wysiłku fizycznego w leczeniu i profilaktyce cukrzycy jest kluczowa. Wysiłek fizyczny powoduje: Redukcję poziomu glukozy we krwi poprzez:– zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę,– zwiększenie spalania glukozy w czasie wysiłku, przyspieszenie przemiany materii. 2.

Czytaj wiecej »