Lato to czas, kiedy osoby posiadające żylaki dużo częściej cierpią na obrzęki nóg, które są nimi wywołane. Dolegliwości dotykają czterokrotnie częściej kobiet niż mężczyzn. Postępowanie fitoterapeutyczne w przypadku żylaków powinno obejmować działanie przeciwobrzękowe, przeciwzapalne, ale także zmniejszające tendencję do tworzenia się zakrzepów. Surowcami zielarskimi, które można wykorzystać w przypadku żylaków jest, np. ekstrakt z nasion kasztanowca, który wykazuje wszystkie powyższe działania. Dobrze jest łączyć go z ekstraktem z miłorzębu japońskiego, który przeciwdziała zakrzepom naczyniowym, stanowiącym najbardziej niebezpieczne powikłania żylaków. Wyciągi z owocu kasztanowca i liścia miłorzębu japońskiego wchodzą w skład Venobonu.

W przypadku żylaków można również stosować zewnętrznie kremy lub maści ziołowe. Mogą one zawierać wyżej wymienione surowce zielarskie. Inną pomocną rośliną jest oczar wirginijski, który ma działanie przeciwzapalne, ściągające i przeciwkrzepliwe, czyli idealnie nadaje się do leczenia żylaków. Olejek lawendowy łagodzi obrzęki i bóle nóg częste w żylakach, natomiast olejek cyprysowy szczególnie przydatny jest przy pajączkach naczyniowych, które często pojawiają się u osób cierpiących na żylaki, jak i mających problemy z kruchymi naczyniami włosowatymi. Wszystkie te składniki znajdują się w Venobon krem. W przypadku pajączków naczyniowych korzystnie może oddziaływać także ekstrakt ze skórek winogron bogaty w resweratrol, zwłaszcza podawany podjęzykowo. W Centrum Ziołolecznictwa używamy do tego celu preparat Resveratrol Esencja wina w kroplach (2 x dziennie 8 kropli).

Na co powinno zwrócić się uwagę przy profilaktyce żylaków:

  • unikać zakładania nogi na nogę - zwiększa to ciśnienie krwi w żyłach i prowadzi do powstawania obrzęków, • #pamiętać, aby nie stać i nie siedzieć długo w jednej pozycji, • jeżeli trzeba długo stać, to należy przynajmniej wykonywać proste ćwiczenie: na przemian zginać jedną nogę w kolanie, poza tym wykonywać ruchy stopami, np. stawać na palcach, • odpoczywać z nogami uniesionymi na wysokość ok. 15 cm powyżej poziomu serca lub przynajmniej z nogami na krześle, • #ochładzać nogi zwłaszcza w miesiącach letnich, stopniowe ochładzanie najlepiej prysznicem zaczynać od stóp i przesuwać w górę; unikać gorących kąpieli i sauny, depilacji z użyciem gorącego wosku i wystawiania żylaków na słońce, • nie nosić rzeczy obciskających talię i nogi oraz butów na wysokim obcasie, • unikać nadwagi - otyłość przyspiesza rozwój żylaków, • ograniczyć podaż soli w diecie, by zapobiec powstawaniu obrzęków, • ewentualny masaż nóg należy wykonywać z dużą ostrożnością!

Powiązane produkty