Czy każda aktywność fizyczna zapobiega powstawaniu osteoporozy? Otóż, nie każda. Najlepiej oddziaływują na zwiększenie wytrzymałości kości ćwiczenia, które przenoszą obciążenia w osi długiej ciała, czyli wykonywane są na stojąco - bieg, marsz z kijkami, sporty, takie jak koszykówka i siatkówka, wycieczki górskie. W takiej aktywności masa kostna w obrębie stawów biodrowych i trzonów kręgowych ulega wzmocnieniu. Niestety, nie pomagają w budowaniu masy kostnej ćwiczenia w basenie, zwłaszcza w wodzie ciepłej, robienie brzuszków, joga, callanetics. Nie znaczy to oczywiście że nie należy uprawiać takiej aktywności, ale najważniejsze jest obciążenie osi długiej ciała. Pamiętać należy o odpowiedniej suplementacji. My standardowo zalecamy bogaty w naturalny krzem OrganicKrzem
i Witaminy D3 + K2 (MK7) Ojca Grzegorza o jakości farmaceutycznej. W przypadku zaawansowanej osteoporozy, w której dochodzi do złamań kompresyjnych trzonów kręgów (co wcale nie jest rzadkie, objawia się zmniejszeniem wzrostu pacjenta), dołączamy Mumio-Bon (1 kaps. 2 x dz.) - preparat zawierający w swoim składzie substancję organiczną mumio, która wydobywana jest w Himalajach.

Powiązane produkty