Powszechnie wiadomo, że osoby cierpiące na bezsenność mają kłopot z koncentracją, pamięcią, pogarsza się im nastrój i obniża libido. Niewiele osób jednak wie, że spadek ilości i jakości snu powoduje również obniżenie odporności organizmu. To osłabienie odporności ma także swój wyraz w obrazie krwi. Organizmy osób, które mają zbyt płytki sen, wytwarzają mniej leukocytów (białych ciałek krwi), co powoduje, że mają one np. większą skłonność do przeziębień. Zbyt mała ilość snu to także zwiększone ryzyko wystąpienia otyłości, cukrzycy typu 2, a także zapadnięcia na choroby serca. Zaburzenia snu o 40% zwiększają ryzyko zachorowania na depresję. Nie można przecież zapomnieć o tym, że bezsenność jest jednym z objawów depresji, zwłaszcza gdy chory ma tendencję do wybudzania się w nocy lub nad ranem i ma kłopot z ponownym zaśnięciem. Jak zatem możemy sobie pomóc, aby wyeliminować bezsenność? Oto kilka sprawdzonych sposobów:

• codzienne kładzenie się spać o tej samej porze,

• nieprzejadanie się przed snem,

• odprężenie się psychiczne, np. spacer,

• dobrze przewietrzony pokój,

• #unikanie drzemek w czasie dnia, zwłaszcza wieczorem (dotyczy to szczególnie osób starszych),

• stosowanie ziół działających nasennie.

W CZOG w celu ułatwienia zasypiania zalecamy najczęściej łączne stosowanie dwóch kapsułek Nerwobonu i 1 łyżeczki Nerwobonisolu tuż przed zaśnięciem. Jeżeli w trakcie snu dojdzie do wybudzenia, można powtórnie zastosować wymienione preparaty. Zioła mają tę zaletę, że ich działanie jest krótkotrwałe i rano, po przebudzeniu, odczuwamy całkowitą sprawność psychofizyczną, czego nie można powiedzieć w przypadku zastosowania leków syntetycznych. Warto wiedzieć, że niektóre leki nasenne działają nawet do 3 dni po zażyciu. Należy też pamiętać o tym, iż po zażyciu leków, obniżających sprawność psychomotoryczną, nie powinno się prowadzić samochodu.

Powiązane produkty