Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Nadciśnienie

Profilaktyka nadciśnienia tętniczego sprowadza się głównie do zmiany stylu życia.

Powinna ona polegać na:

• Zaprzestaniu palenia tytoniu.

• Redukcji masy ciała, gdyż redukcja masy ciała o 10 % zmniejsza ciśnienie rozkurczowe o 10 mm Hg, a skurczowe o 20 mm Hg.

• Zwiększeniu aktywności fizycznej. Celem redukcji ciśnienia najczęściej zaleca się szybki spacer, marsz lub pływanie, a także jazdę na rowerze. Wysiłek powinien być realizowany, co najmniej 3 x w tygodniu i trwać przez 30-40 minut.

Profilaktyka nadciśnienia tętniczego sprowadza się głównie do zmiany stylu życia.

Powinna ona polegać na:

• Zaprzestaniu palenia tytoniu.

• Redukcji masy ciała, gdyż redukcja masy ciała o 10 % zmniejsza ciśnienie rozkurczowe o 10 mm Hg, a skurczowe o 20 mm Hg.

• Zwiększeniu aktywności fizycznej. Celem redukcji ciśnienia najczęściej zaleca się szybki spacer, marsz lub pływanie, a także jazdę na rowerze. Wysiłek powinien być realizowany, co najmniej 3 x w tygodniu i trwać przez 30-40 minut.

• Zmniejszenie ilości soli kuchennej w diecie. Z badań wynika, że zmniejszenie lub ograniczenie spożycia soli kuchennej z 10,5 g do 5 g obniża ciśnienie tętnicze krwi o 4-6 mm Hg. Przykładem diety obniżającej ciśnienie tętnicze krwi jest dieta DASH – skrót od angielskiego DietaryApproaches to Stop Hypertension zalecana przez Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne – szczegóły na www.bonimed.pl.

• Zwiększenie ilości potasu w diecie. Potas jest przyjmowany najczęściej w postaci normalnej żywności (jego bogatym źródłem są warzywa i owoce). Godne polecenia jest także zastąpienie normalnej soli w postaci chlorku sodu NaCl, solą zawierającą chlorek potasu KCl.

• Ograniczenie spożycia alkoholu. Większość badaczy skłania się do zalecenia spożycia niewielkiej ilości alkoholu celem zmniejszenia ryzyka sercowo-naczyniowego. W wypadku kobiet tą ilość określa się na ok. 10 g etanolu dziennie (1 lampka wina), w przypadku mężczyzn na 20 g.

• Zmiana nawyków żywieniowych poprzez zwiększenie spożycia:

– owoców i warzyw najlepiej w 4-5 porcjach w ciągu dnia (zawierają dużo potasu i antyoksydantów). Można częściowo je zastąpić przez ekstrakty owocowe, np. Vitalbon 2 x dz. 1 kaps.,

– tłustych ryb morskich (zawierają kwasy Omega 3),

– orzechów i nasion strączkowych,

– błonnika – najlepiej w postaci kasz i pieczywa z pełnego przemiału, można stosować Regulobon,

– produktów nabiałowych (chude sery i jogurty) – źródło wapnia.

W Centrum Ziołolecznictwa Ojca Grzegorza w przypadku nadciśnienia zalecamy stosowanie kropli Cardiobonisol, najczęściej 2 x dz. 1 łyżeczkę oraz suplementu diety w kapsułkach Cardiobon 1-2 x dz.

1 kaps. Zamiast Cardiobonisolu można zastosować napar z mieszanki ziołowej Cardiobonisan.

Bardzo często jest tak, że wzrost ciśnienia ma podłoże emocjonalne, wtedy pomocne będą krople Nerwobonisol. Jeżeli „skoki” ciśnienia z powodów emocjonalnych zdarzają się sporadycznie, zalecamy pacjentom doraźnie 1 łyżeczkę kropli. Kiedy chory jest w stanie ciągłego pobudzenia emocjonalnego sugerujemy stosowanie 2-3 x dz. 1 łyżeczki kropli Nerwobonisol, aż do ustąpienia stresu. Stres przyczyniający się do podwyższenia ciśnienia tętniczego można też złagodzić poprzez stosowanie preparatu w kapsułkach Nerwobon 2 x dz. 1 kaps. lub syropu Bonimel głogowo-melisowego 2-3 łyżeczki dz. Ponadto zalecamy Resveratrol – esencję wina w kroplach

(2 x dz. po 8 kropli).

Jeżeli chory z nadciśnieniem ma nadwagę lub otyłość to zalecamy normalizację masy ciała. Prowadzi to prawie zawsze do wyleczenia się z nadciśnienia, jeżeli jest niewielkie.

{source}
<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/J9YVWdOMIuA” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/wxZOANd2XNY?list=PLHB62JgNVGJ4Uhh1ikkIoUJWUNWQEncL0″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

{product:72,106,85}

 

ROK 2022

Styczeń 2022 KAMERUN, Nguelemendouka. Siostra Goretti Bober ze szkoły św. Teresy w Nguelemendouka, w liście do lek.med. Krzysztofa Błechy, dziękuje za dar w postaci preparatu Antybiobon. Siostra, w liście do Bonimedu pisze, że wiele dzieci ze szkoły, którym podawano Antybiobon, odzyskało radość życia.

Czytaj wiecej »

Anginbon – niezbędnik damskiej torebki.

Jak powszechnie wiadomo, w damskiej torebce można znaleźć bardzo różne rzeczy. Niektórzytwierdzą, że jest tam wszystko, ale jest jedna rzecz, która musi znaleźć się tam bezwzględnie. Jestmała, ładnie wygląda, ładnie pachnie, charakterystycznie smakuje i przyda

Czytaj wiecej »

Spokojny sen u dziecka – marzenie rodziców.

Jak powszechnie wiadomo, dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość, która często połączona jestz dużą aktywnością. Wystarczy spuścić malucha z oczu na przysłowiową chwilę, a efekty mogą byćprzerażające: pomalowane ściany, podłoga w okruchach, potargane dokumenty zostawione nastoliku, opróżnione półki

Czytaj wiecej »

Dieta i wysiłek fizyczny – najważniejsze w cukrzycy.

Rola diety i wysiłku fizycznego w leczeniu i profilaktyce cukrzycy jest kluczowa. Wysiłek fizyczny powoduje: Redukcję poziomu glukozy we krwi poprzez:– zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę,– zwiększenie spalania glukozy w czasie wysiłku, przyspieszenie przemiany materii. 2.

Czytaj wiecej »