Jak dowiedli naukowcy z prestiżowego uniwersytetu King’s College London od długości snu i jego jakości zależy to, czy będziemy częściej lub rzadziej zapadać na choroby układu krążenia, a także na choroby metaboliczne, zwłaszcza na otyłość. Dłuższy sen powoduje zmniejszenie spożycia cukrów prostych o 10 g. Ma to bardzo duże znaczenie w zapobieganiu otyłości, gdyż wzrost poziomu glukozy w surowicy krwi powoduje następowe zwiększenie stężenia insuliny. Insulina nie tylko buduje tkankę tłuszczową, ale i zapobiega jej wykorzystywaniu przez organizm, jako materiału energetycznego.

Żyjemy w okresie smakowych oszustw mam na myśli to, iż jeżeli ktoś spożywa smak truskawki to wcale nie znaczy, że je truskawki. Co więcej nawet jak spożywany coś co ma słodki smak, to nie znaczy, że to zawiera cukier. Nasz organizm przy tym wszystkim głupieje bo np. jedzenie słodyczy pobudza obszary w naszym mózgu, które dają nam zwykle uczucie przyjemności sytości. Natomiast zjedzenie czegoś co ma słodki

Tłuszcze, krytykowane przez całe lata, wracają do łask w postaci wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych diet. Dlaczego tak jest?

Odchudzanie bez wysiłku?

Taki rodzaj odchudzania to MIT! Odchudzanie jedynie poprzez stosowanie właściwej diety i wspomagających ten proces suplementów diety w zdecydowanej większości przypadków nie przynosi trwałych efektów. Natomiast połączenie tych trzech elementów tzn. dieta – wysiłek – suplementy,  czyli zmiana stylu życia powoduje trwałą redukcję wagi ciała. Nie jest to związane tylko

Otyłość przybiera na początku XXI wieku niemalże formę epidemii.
W USA jest 72,5 mln ludzi otyłych i ta liczba ciągle wzrasta. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba otyłych Amerykanów wzrosła o prawie 2,5 mln osób. Otyłość najbardziej narasta w stanach południowych, gdzie przeważa ludność czarnoskóra i latynoska.
Prawie 42% czarnoskórych kobiet choruje na otyłość. W Europie problem nie jest aż tak

Do tej pory uważano, że otyłość ma przynajmniej jedną zaletę dla zdrowia. Otóż obciążenie osiowe jakie występuje u chorych z otyłością wzmacnia kości i przeciwdziała osteoporozie. Niestety okazało się, że otyłość otyłości nie równa. Naukowcy z Uniwersytetu Harwarda dowiedli, iż w wypadku otyłości brzusznej, czyli gromadzeniu się tkanki tłuszczowej w okolicy narządów wewnętrznych jamy brzusznej,

Otyłość jest najszybciej rozwijającą się w świecie epidemią i nie dotyczy to tylko krajów wysoko rozwiniętych, ale także Chin i Indii. W krajach tych odnotowano największy odsetek dzieci otyłych. Raport na ten temat został opublikowany w piśmie New England Journal of Medicine.

Tytuł bynajmniej nie jest przesadzony, zważywszy na to, jakie dane przedstawili w październiku 2017 r. naukowcy z Imperial College London i WHO. Ustalono, że liczba otyłych dzieci i młodzieży w wieku 5-19 lat w ciągu ostatnich czterech dekad wzrosła 10-krotnie. I nie dotyczy to jedynie Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii, ale i krajów biedniejszych. Za głównego sprawcę problemu uważa się reklamy śmieciowego jedzenia. Nadwaga i otyłość to nie tylko problem estetyki. Utrzymanie prawidłowej masy ciała w okresie dziecięcym pozwala m. in. na zmniejszenie ryzyka otyłości i cukrzycy w późniejszym okresie życia. Otyłe dziecko to chory dorosły.

Solidne śniadanie przyspiesza metabolizm naszego organizmu, zwłaszcza gdy w jego skład wchodzi odpowiednia porcja białek. Można to obrazowo porównać do tego, iż aby dobrze rozgrzać piec należy na początku odpowiednio intensywnie rozpalić ogień. Solidne białkowe śniadaniem jest najlepszą „rozpałką” naszego metabolizmu. Jednak metabolizmu nie przyspieszy obfite śniadanie złożone jedynie z węglowodanów,