Koszyk (0) Zamknij

Brak produktów w koszyku.

Błędy przy odchudzaniu

 

Niektórzy twierdzą, że aby schudnąć trzeba po prostu przestać dostarczać organizmowi pokarm, a on spali nagromadzony tłuszczyk i będzie po sprawie. 

Dlatego radykalnie zmniejszają oni ilość przyjmowanego pożywienia, posuwając się nawet do głodówek. Początkowo tracą nawet 10 kg, ale później nie osiągają

 

Niektórzy twierdzą, że aby schudnąć trzeba po prostu przestać dostarczać organizmowi pokarm, a on spali nagromadzony tłuszczyk i będzie po sprawie. 

Dlatego radykalnie zmniejszają oni ilość przyjmowanego pożywienia, posuwając się nawet do głodówek. Początkowo tracą nawet 10 kg, ale później nie osiągają już znaczących spadków masy ciała. Dzieje się tak dlatego, że organizm przy niedoborze zwalnia przemianę materii, chroniąc się przed utratą zapasów.

Powracając do zwyczajnej diety wpadają oni w przerażenie, bo mimo tego, że jedzą dość „oszczędnie” znacznie przybierają na wadze. Masa ciała rośnie głównie przez odkładającą się tkankę tłuszczową, ponieważ organizm odrabia straty i przygotowuje się na kolejny okres głodu. Tak powstaje słynny efekt jojo. Im bardziej restrykcyjną stosowaliśmy dietę, tym większy powstaje efekt jojo (największy występuje po głodówce).

Inni radykałowie, preferują metodę maksymalnego wysiłku fizycznego. W skrócie ich filozofia zamyka się w stwierdzeniu: dostarczysz energii tyle samo, ale zużyjesz więcej i będzie sukces. 

W czasie wysiłku fizycznego, który jest zbyt intensywny (wysiłek beztlenowy) nie dochodzi do „spalania” tkanki tłuszczowej. Organizm zużywa wtedy glikogen zgromadzony w wątrobie i mięśniach. Konsekwencją takiego wysiłku jest silny apetyt na słodycze. Kiedy przestaniemy katować swój organizm morderczym treningiem, on skrzętnie to wykorzysta, aby uzupełnić „spiżarnię” i odbuduje „tłuszczyk”. Nie pozbędziemy się w ten sposób tkanki tłuszczowej.

Nie da się odchudzać radykalnymi metodami. Organizm potrafi zaadoptować się do trudnych warunków. 

Najskuteczniej działa łagodna perswazja zamiast wojny. 

Jaką zatem metodę obrać, aby stracić na wadze trwale i bezpiecznie?

Należy:

• Prawidłowo zwiększyć obciążenie fizyczne (3 x w tygodniu ok. 60 min. wysiłku o średniej intensywności)

• Posiłki powinny być spożywane 5-6 x dziennie w odstępach, co 3-4 godz. Powinno się jadać obfite śniadania i możliwie mało obfite kolacje, ale zawierające produkty „białkowe”. Należy również eliminować cukry proste.

• Redukcję masy ciała mogą przyspieszyć suplementy diety:

• Adipobon mono 2 x dz. 2 kapsułki,

• Regulobon 1-2 łyżeczki, 1-2 x dz. z jogurtem, 

• Chitobon 2-3 x dz. 3 kapsułki przed pokarmami z tłuszczem,

• picie naparu z Adipobonisanu 1-3 x dz. przed jedzeniem węglowodanów.

Osoby zainteresowane szerszą informacją na temat kuracji odchudzającej rekomendowanej przez nas odsyłamy do specjalnego nr kwartalnika Zioła Dla Zdrowia, poświeconego tej tematyce, który zamieszczony jest m.in. na stronie www.bonimed.pl w zakładce: Schudnij z Centrum Ziołolecznictwa Ojca Grzegorza.

 

ROK 2022

Styczeń 2022 KAMERUN, Nguelemendouka. Siostra Goretti Bober ze szkoły św. Teresy w Nguelemendouka, w liście do lek.med. Krzysztofa Błechy, dziękuje za dar w postaci preparatu Antybiobon. Siostra, w liście do Bonimedu pisze, że wiele dzieci ze szkoły, którym podawano Antybiobon, odzyskało radość życia.

Czytaj wiecej »

Anginbon – niezbędnik damskiej torebki.

Jak powszechnie wiadomo, w damskiej torebce można znaleźć bardzo różne rzeczy. Niektórzytwierdzą, że jest tam wszystko, ale jest jedna rzecz, która musi znaleźć się tam bezwzględnie. Jestmała, ładnie wygląda, ładnie pachnie, charakterystycznie smakuje i przyda

Czytaj wiecej »

Spokojny sen u dziecka – marzenie rodziców.

Jak powszechnie wiadomo, dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość, która często połączona jestz dużą aktywnością. Wystarczy spuścić malucha z oczu na przysłowiową chwilę, a efekty mogą byćprzerażające: pomalowane ściany, podłoga w okruchach, potargane dokumenty zostawione nastoliku, opróżnione półki

Czytaj wiecej »

Dieta i wysiłek fizyczny – najważniejsze w cukrzycy.

Rola diety i wysiłku fizycznego w leczeniu i profilaktyce cukrzycy jest kluczowa. Wysiłek fizyczny powoduje: Redukcję poziomu glukozy we krwi poprzez:– zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę,– zwiększenie spalania glukozy w czasie wysiłku, przyspieszenie przemiany materii. 2.

Czytaj wiecej »