Błędy przy odchudzaniu

 

Niektórzy twierdzą, że aby schudnąć trzeba po prostu przestać dostarczać organizmowi pokarm, a on spali nagromadzony tłuszczyk i będzie po sprawie. 

Dlatego radykalnie zmniejszają oni ilość przyjmowanego pożywienia, posuwając się nawet do głodówek. Początkowo tracą nawet 10 kg, ale później nie osiągają

 

Niektórzy twierdzą, że aby schudnąć trzeba po prostu przestać dostarczać organizmowi pokarm, a on spali nagromadzony tłuszczyk i będzie po sprawie. 

Dlatego radykalnie zmniejszają oni ilość przyjmowanego pożywienia, posuwając się nawet do głodówek. Początkowo tracą nawet 10 kg, ale później nie osiągają już znaczących spadków masy ciała. Dzieje się tak dlatego, że organizm przy niedoborze zwalnia przemianę materii, chroniąc się przed utratą zapasów.

Powracając do zwyczajnej diety wpadają oni w przerażenie, bo mimo tego, że jedzą dość „oszczędnie” znacznie przybierają na wadze. Masa ciała rośnie głównie przez odkładającą się tkankę tłuszczową, ponieważ organizm odrabia straty i przygotowuje się na kolejny okres głodu. Tak powstaje słynny efekt jojo. Im bardziej restrykcyjną stosowaliśmy dietę, tym większy powstaje efekt jojo (największy występuje po głodówce).

Inni radykałowie, preferują metodę maksymalnego wysiłku fizycznego. W skrócie ich filozofia zamyka się w stwierdzeniu: dostarczysz energii tyle samo, ale zużyjesz więcej i będzie sukces. 

W czasie wysiłku fizycznego, który jest zbyt intensywny (wysiłek beztlenowy) nie dochodzi do „spalania” tkanki tłuszczowej. Organizm zużywa wtedy glikogen zgromadzony w wątrobie i mięśniach. Konsekwencją takiego wysiłku jest silny apetyt na słodycze. Kiedy przestaniemy katować swój organizm morderczym treningiem, on skrzętnie to wykorzysta, aby uzupełnić „spiżarnię” i odbuduje „tłuszczyk”. Nie pozbędziemy się w ten sposób tkanki tłuszczowej.

Nie da się odchudzać radykalnymi metodami. Organizm potrafi zaadoptować się do trudnych warunków. 

Najskuteczniej działa łagodna perswazja zamiast wojny. 

Jaką zatem metodę obrać, aby stracić na wadze trwale i bezpiecznie?

Należy:

• Prawidłowo zwiększyć obciążenie fizyczne (3 x w tygodniu ok. 60 min. wysiłku o średniej intensywności)

• Posiłki powinny być spożywane 5-6 x dziennie w odstępach, co 3-4 godz. Powinno się jadać obfite śniadania i możliwie mało obfite kolacje, ale zawierające produkty „białkowe”. Należy również eliminować cukry proste.

• Redukcję masy ciała mogą przyspieszyć suplementy diety:

• Adipobon mono 2 x dz. 2 kapsułki,

• Regulobon 1-2 łyżeczki, 1-2 x dz. z jogurtem, 

• Chitobon 2-3 x dz. 3 kapsułki przed pokarmami z tłuszczem,

• picie naparu z Adipobonisanu 1-3 x dz. przed jedzeniem węglowodanów.

Osoby zainteresowane szerszą informacją na temat kuracji odchudzającej rekomendowanej przez nas odsyłamy do specjalnego nr kwartalnika Zioła Dla Zdrowia, poświeconego tej tematyce, który zamieszczony jest m.in. na stronie www.bonimed.pl w zakładce: Schudnij z Centrum Ziołolecznictwa Ojca Grzegorza.

 

Zwyrodnienia stawów i kręgosłupa a medycyna naturalna

W naszym Centrum ziołolecznictwa Ojca Grzegorza mamy wielu pacjentów ze zwyrodnieniami stawów i kręgosłupa. Te dolegliwości wymagają wielokierunkowego działania. Wykorzystujemy różne, naturalne metody, w zależności od diagnozy. Jeżeli chodzi o ludzi młodych to najczęściej przyczyna ich dolegliwości powodowana

Czytaj wiecej »

Otyłość a kryzys płodności

Jak powszechnie wiadomo otyłość jest przyczyną różnych schorzeń. Każdy wie o tym, że wpływa negatywnie na układ krążenia, przyspiesza powstanie cukrzycy oraz zwyrodnienie stawów. Mniej nagłaśniany jest problem dotyczący tego, że otyłość może być przyczyną

Czytaj wiecej »

Propolis – potęga natury

Propolis, czyli kit pszczeli, jest jednym z najsilniejszych naturalnych antybiotyków i leków przeciwwirusowych. Okazał się skuteczny w leczeniu schorzeń gardła i krtani. W badaniu pacjentów z zapaleniem gardła znaczącą poprawę lub wyleczenie stwierdzono u około 75% osób,

Czytaj wiecej »

Ryzyko raka a dieta

W czasie konferencji Nutrition 2022 live on-line przedstawiono wyniki obserwacji przeprowadzonej na 65 tys. kobiet po menopauzie. Stwierdzono, że zdrowa dieta roślinna bogata w produkty z pełnego ziarna, owoce, warzywa, orzechy, oleje roślinne, kawę i herbatę aż o 14% zmniejsza ryzyko

Czytaj wiecej »